Hvem skal ut? Begrepsøvelse om bærekraft

Bærekraftshjulet -gjennomsiktig bakgrunn RGB.png

Kortlek for å lære begreper. Dette opplegget går ut på å utvikle et felles ordforråd om bærekraftig utvikling gjennom en øvelse som går ut på å finne det bildet som skiller seg ut.

 

Relevante fag: Norsk, samfunnsfag, naturfag

5 – 7 trinn

Ca. tid: 45 minutter

Ressurser og ferdig undervisningsopplegg av FN-sambandet

Kompetansemål for Begrepsøvelser om bærekraft:

Tverrfaglige temaer: Demokrati og medborgerskap, Bærekraftig utvikling 

Norsk

Kjerneelementer: Muntlig kommunikasjon, Språket som system og mulighet 

  • lytte til og videreutvikle innspill fra andre og begrunne egne standpunkter i samtaler

Samfunnsfag

Kjerneelementer: Undring og utforsking, Samfunnskritisk tenking og samanhengar, Demokratiforståing og deltaking, Berekraftige samfunn 

  • utforske og presentere ei global utfordring ved berekraftig utvikling og kva for konsekvensar ho kan ha, og utvikle forslag til korleis ein kan vere med på å motverke utfordringa og korleis samarbeid mellom land kan bidra

  • samtale om menneske- og likeverd og samanlikne korleis menneskerettane er blitt og blir varetekne i ulike land

  • drøfte kva likeverd og likestilling har å seie for eit demokrati, og utvikle forslag til korleis ein kan motarbeide fordommar, rasisme og diskriminering

Naturfag

Kjerneelementer: Teknologi, Jorda og livet på jorda 

  • gjøre rede for betydningen av biologisk mangfold og gjennomføre tiltak for å bevare det biologiske mangfoldet i nærmiljøet

KRLE

Kjerneelementer: Utforsking av eksistensielle spørsmål og svar, Kunne ta andres perspektiv, Etisk refleksjon 

Kompetansemål: 

  • utforske og beskrive egne og andres perspektiver i etiske dilemmaer knyttet til hverdags- og samfunnsutfordringer

  • reflektere over eksistensielle spørsmål knyttet til menneskets levesett og levekår og klodens framtid